Ryhmä on puoluepoliittisesti sitoutumaton

Tehdäänpä nyt jälleen tämä asia selväksi. Tämä ryhmä ei aja minkään yksittäisen puolueen asiaa. Ryhmä on puoluepoliittisesti sitoutumaton.

Ryhmässä voidaan julkaista ihan minkä tahansa puolueen kansanedustajien asiallisia autoiluun liittyviä kirjoituksia kunhan kirjoitukset eivät erityisesti korosta jonkin yksittäisen puolueen ns. paremmuutta tai hyökkää jotain yksittäistä puoluetta vastaan.

Ryhmän on tärkeää olla vuorovaikutuksessa kansanedustajien kanssa, koska juuri kansanedustajat ovat niitä, jotka loppupeleissä äänestävät joko negatiivisesti tai positiivisesti meihin autoilijoihin vaikuttavista asioista.

Meidän tulee pyrkiä vaikuttamaan kansanedustajien asenteisiin autoilijoita kohtaan yli puoluerajojen, mikäli me kaipaamme asioihin muutosta parempaan suuntaan. Totuus on se, että autoilijoita on pidetty lypsylehmänä hallituksesta toiseen. Me emme voi vaikuttaa menneisyyteen, mutta me voimme yrittää vaikuttaa tulevaisuuteen.

Ryhmän on erittäin tärkeää pysyä puoluepoliittisesti sitoutumattomana. Näin me emme ole tilivelvollisia millekään taholle nyt, emmekä tulevaisuudessa. Vaikka hallituskokoonpano jossain vaiheessa muuttuu, se ei poista ryhmän tehtävää. Me tulemme puolustamaan autoilijoita tulevaisuudessakin tulevista hallituskokoonpanoista riippumatta. Sapiskaa tulee saamaan niin nykyinen kuin tulevatkin hallitukset, mikäli autoilijaa mielivät kurittaa ja pitää lypsylehmänä.

On myös tärkeää muistaa, että eduskunnassa on 200 kansanedustajaa. Me tarvitsemme sinne vähintään 101 meidän puolia pitävää kansanedustajaa, jotka myös uskaltavat autoiluun liittyvissä asioissa painaa sitä äänestysnappia autoilijoille positiivisella tavalla. Mikään yksittäinen puolue ei tuota 101:tä kansanedustajaa tule saamaan, joten yksittäinen puolue ei riitä näitä asioita muuttamaan. Muutokseen tarvitaan vaikuttamista yli puoluerajojen…